Hei hei! Valpekjøper sommeren 2009:)

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Hei hei! Valpekjøper sommeren 2009:)

Innlegg -Lisa- » Lør Aug 02, 2008 11:12 am

Heisan:)

Jeg har vært medlem på forumet en stund, så det er vel på tide å presentere seg:)

Jeg er 25 år, og bor i Trøndelag med min familie (1 stk mann og en stk sønn, fire år), og neste år har vi planer om å skaffe oss ett eksemplar av verdens vakreste rase ;-)

Jeg har vært sikker på at RR er rasen for oss i snart to år, men pga studier har jeg ikke hatt mulighet til å ha valp. Men nå er grensen ettertrykkelig nådd, nå må det komme hund i hus:)

Nå har jeg fått jobb (som regnskapsfører), og vi har bestemt oss for at neste sommerferie blir lagt opp til valpen vår kommer:)

Når det gjelder hvor valpen skal komme fra, har vi noen favoritter som vi har sett på en god stund. Men det skal jo litt til for at det skal klaffe med tid osv..

Har lest litt rundt på forumet her nå, og håper aktiviteten tar seg opp, for hva er mer nyttig for en førstegangs-RR-eier enn ett forum med BARE RR-eiere? =D>

Til oppdrettere her inne, tar jeg gjerne imot tips ang planlagte kull neste år (jeg følger uansett med på klubbsiden), selv om jeg vet at det kanskje er litt tidlig. Ja, jeg er utålmodig :oops:

Vel, det var litt om meg i denne omgang :D
MVH Lisa
-Lisa-
 
Innlegg: 30
Registrert: Ons Jul 18, 2007 9:19 pm
Bosted: Nord-Trøndelag

Innlegg Sonja » Lør Aug 02, 2008 4:24 pm

Hei Lisa
Velkommen hit :D Synes ikke det er tidlig at du begynner å se hvor du skal ha valp fra.Det er lurt å kontakte flere oppdrettere i god tid, da det er masse som skal klaffe :smile: Jeg har brukt timer foran PC med å surfe rundt å se på bilder, stamtavler mm. før jeg fikk mine hunder i hus

Ønsker deg lykke til :smile:
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik

Innlegg calm » Lør Aug 02, 2008 7:51 pm

Hejsan! Jag är själv ganska ny här, men har en liten ridgeback från Norge hemma. Trevligt att du ska skaffa hund! Ville mest instämma med Sonja i att ett år i förväg inte alls är för lång tid!

Det är mycket att sätta sig in i och kolla, och sen ska man hitta en kombination man kan tänka sig hos en uppfödare man är överens med och till rätt tid för att kunna vara hemma med valpen. Jag tycker absoult att du redan nu ska kontakta de uppfödare du är intresserad av.

Lycka till!
calm
 
Innlegg: 97
Registrert: Søn Mar 30, 2008 5:33 am
Bosted: Skåne, Sverige

Innlegg -Lisa- » Søn Aug 03, 2008 5:34 pm

Jeg har faktisk vært i kontakt med et par oppdrettere, men løpetid der er desverre litt for tidlig for meg :sad:
Men det er bare å lete videre, samt at jeg skal besøke en oppdretter i Trondheim i nærmeste framtid for å hilse på hundene hennes :D Hun har hatt oppdrettet i mange år, så der tenker jeg at jeg får masse nyttig info :smile:

Dette er så spennende! :D
MVH Lisa
-Lisa-
 
Innlegg: 30
Registrert: Ons Jul 18, 2007 9:19 pm
Bosted: Nord-Trøndelag

Innlegg -Lisa- » Tir Aug 12, 2008 5:34 pm

Det kommer til å ta forferdelig lang tid før sommeren kommer... :roll: :cry:
MVH Lisa
-Lisa-
 
Innlegg: 30
Registrert: Ons Jul 18, 2007 9:19 pm
Bosted: Nord-Trøndelag

Innlegg Kamilla » Ons Aug 13, 2008 10:19 pm

Hehe, du får låne hunder så lenge da vet du ;-)
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg -Lisa- » Tor Aug 14, 2008 7:46 am

Er det vanlig? Låner oppdrettere ut hunder? (eller var det ironisk ment? :oops: )
MVH Lisa
-Lisa-
 
Innlegg: 30
Registrert: Ons Jul 18, 2007 9:19 pm
Bosted: Nord-Trøndelag

Innlegg Kamilla » Tor Aug 14, 2008 9:11 pm

Næ, tenkte vel egentlig ikke på oppdrettere i utgangspunktet, bare at du skulle låne hunden til naboen og gå en tur med f.eks :D Når det er sagt kjenner jeg flere oppdrettere som av og til har for mange hunder av ulike årsaker så det kunne jo tenkes... Jeg lånte jo ut min yngste hund en helg i måneden (men det var innen familien da) og endte opp med at de ble så glade i hunden og hun i dem at de adopterte hverandre! Ikke helt tilsiktet men jeg angrer ikke et sekund, de er uatskillelige :smile:
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg amstene » Tor Sep 18, 2008 6:57 pm

Hei Lisa! Velkommen hit! Hvor i Nord Trøndelag er du fra? Det finnes et lite ridgebackmiljø i Trondheim dersom du ønsker å bli kjent med ridgebacker og deres eiere inntil den etterlengtede valpen kommer! Tenkte bare å si i fra :) Selv har jeg ei 15 mnd gammel tispe ved navn Toya som er barnet vårt :) Er ikke så veldig hundemenneske egentlig, men er helt forelsket i rasen og ikke minst godjenta vår :) Så du kan glede deg! Selvsagt kan det bli krevende i starten, men når man har fått jobbet inn kommandoer og lydighet kommer du til å få en flott kompis!
Hilsen Asta Marie og Toya
amstene
 
Innlegg: 49
Registrert: Lør Jun 16, 2007 7:22 pm
Bosted: Orkdal, Sør -Trøndelag

Innlegg -Lisa- » Tor Sep 18, 2008 10:34 pm

Tusen takk:)

Jeg bor i Levanger.
Har vært i kontakt med "Trøndergjengen", og skal ta meg en tur på treff om ikke lenge:) Gleder meg til å treffe alle sammen, og ikke minst hundene.
MVH Lisa
-Lisa-
 
Innlegg: 30
Registrert: Ons Jul 18, 2007 9:19 pm
Bosted: Nord-Trøndelag


Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron