Hej allihop

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Hej allihop

Innlegg calm » Ons Apr 02, 2008 5:31 pm

Jag är en svensk tant på 43 som efter långt uppehåll ska bli med hund igen. Eftersom hunden ska komma från Norge så tänkte jag att det kunde vara intressant att vara med på ett hörn här.

Jag har tidigare haft Dobermann och tränat bruks och lydnad. Tävlat har jag också gjort , men bara i de lägre klasserna. Nu ser jag fram emot att återuppta hundträningen, fast med en ridgeback. Jag ser det som en spännande utmaning och hoppas att vi ska komma ut och tävla, men vi får se hur det går :)

Bortsett från ambitionerna så ska det förstås bli enormt roligt att få en hund i huset igen, och vi längtar efter vår nya familjemedlem som om allt går efter planen kommer i slutet av maj.

Hälsning
Camilla
calm
 
Innlegg: 97
Registrert: Søn Mar 30, 2008 5:33 am
Bosted: Skåne, Sverige

Innlegg Chryssi » Ons Apr 02, 2008 6:30 pm

velkommen :D

jeg håper du får til noe med den kommende RR'en din, synes det er helt fantastisk å se når noen overvinner utfordringene og beviser at rasen faktisk "duger", spesielt i bruks! =D>
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Kango » Lør Apr 05, 2008 8:55 pm

Velkommen, velkommen. :D

Hvilket oppdrett skal du få valp fra? :valp:
Britt-Iren :)
Kango
 
Innlegg: 73
Registrert: Tor Jan 18, 2007 8:18 pm
Bosted: Askøy

Innlegg calm » Lør Apr 05, 2008 11:03 pm

Hej och tack för era välkomnanden!

Valpen finns på Shavano, är en hane, och har inte korrekt ridge. Jag är väl en av få som importerar en hund med ridgefel (särskilt från Norge, som är ett dyrt land för svenskar ;-) ) Det är också en nackdel att det är en tämligen lång resa till uppfödaren. Men för mig var sökandet mest inriktat på att få en frisk hund. Ridgen är inte så viktig då jag inte är särskilt utställningsintresserad. Jag kände till en del om hanen som är far till kullen (frisk och en bra viltspårhund) och hoppas och tror att kombinationen blir bra. Jag är glad att vi fick tinga valp trots att den ska resa långt bort från "mor".

Jag ser att det inte är så mycket aktivitet här på forumet. Det är ju lite synd! Jag har inte hittat något RR-forum i Sverige, trots att rasen är väldigt populär här.

Camilla
calm
 
Innlegg: 97
Registrert: Søn Mar 30, 2008 5:33 am
Bosted: Skåne, Sverige

Innlegg Kango » Søn Apr 06, 2008 8:49 am

Vi har også fra Shavano! :D
Kango fra J-kullet! Han blir "fetteren" til din valp!
Lykke til!
Britt-Iren :)
Kango
 
Innlegg: 73
Registrert: Tor Jan 18, 2007 8:18 pm
Bosted: Askøy

Innlegg calm » Man Apr 07, 2008 12:25 am

Jag blir tvungen att uppdatera här. Vår valp har visst en korrekt ridge i alla fall! Något med att virveln inte synts så tydligt bara. Det var ju en jättekul nyhet!

Kango, vi är alltså "i familj" på långt håll :) Jag var inne och såg bilder på Kango på Shavanos sida. Förutom att han är en flott hund så såg han så härligt självsäker ut i sitt kroppsspråk på bilderna!
calm
 
Innlegg: 97
Registrert: Søn Mar 30, 2008 5:33 am
Bosted: Skåne, Sverige

Innlegg Annette » Man Apr 07, 2008 2:14 pm

calm skrev:
Jag ser att det inte är så mycket aktivitet här på forumet. Det är ju lite synd! Jag har inte hittat något RR-forum i Sverige, trots att rasen är väldigt populär här.

Camilla


Hei, og lykke til med valp!

Aktiviteten her inne er veldig opp- og ned. Akkurat nå er det en stille periode.

Det ble gjort et forsøk på å lage et svensk forum for en stund siden, men hun som lagde det ga litt for fort opp når det ikke ble masse aktivitet med en gang.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Kango » Man Apr 07, 2008 2:33 pm

Kango HAR et veldig tydelig og godt kroppsspråk. :D Artig at du så det på bildene. :D
Det er noe som jeg syns går igjen hos de fleste Shavano-hundene jeg har møtt.
Britt-Iren :)
Kango
 
Innlegg: 73
Registrert: Tor Jan 18, 2007 8:18 pm
Bosted: Askøy


Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron