NY!

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Innlegg Anne » Søn Jun 06, 2004 9:08 am

Vi går på dressurkurs med oppdretteren, har og prøvd litt spor for morro. Hver søndag er vi på treff :smile: Vi kan ikke stille for han har bare en testikkel :sad: Men nå har jeg bestemt meg for at vi skal prøve lydighet, for se nær vi går i ringen første gang, skal trene mer ;-)

Viss jeg ikke tar feil var det noen fra kennel garry på rr-dagene, har iallefall hørt navnet før.

Driver dere med noe?
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Aina » Søn Jun 06, 2004 1:40 pm

Hei Ida! Velkommen hit!! Koselig å "treffe" nye RR entusiaster! :D

En liten presisering bare :Utenfor Tema: : i følge rasestandarden (kilde NKK), skal mankehøyden være henholdsvis 63-69 cm og 61-66 cm for hannhunder og tisper, mens vekta er 36,5 kg og 32 kg. Det finnes selvsagt store variasjoner der ute, men som regel er avviket oppover og ikke nedover i forhold til standarden, og min personlige mening er at vi er i ferd med å avle RR'en altfor stor! RR er en smidig og atletisk rase, og det kan være litt vanskelig å kombinere med store/tunge hunder. I tillegg er det et helseaspekter ved dette; jo tyngre hund, jo mer slitasje på ledd/skjelett og indre organer.
Aina

Soltoppen's Moja Sikio Terra aka "Turbo-Terra"
Ahali Fani's Kibwana Thairo aka "Prinsen" - Vi savner deg!!
Aina
 
Innlegg: 160
Registrert: Ons Des 31, 2003 1:09 am
Bosted: Østfold

Innlegg Ida » Søn Jun 06, 2004 3:45 pm

enig med deg der, Aina! en for stor RR er ikke like grasiøs, som en mindre. Men jeg liker litt kraftige hunder... Var kjempe redd for at Victor skulle utvikle seg til å bli høy, men lange bein, tynn kropp og et lite hode. det er noen slike. de likner nesten ikke på RR engang! har hørt en gang at RR i utgangspunktet skulle ha samme kroppsfasong som en dalmantiner, bare større. vet ikke om det stemmer...

Men det er et stort mangfold innen rasen, og det kommer vel an på hvilke linjer den er avlet etter #-o
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Ida » Søn Jun 06, 2004 3:47 pm

Anne, mulig det var noen på RR-dagen. ikke jeg. Vi har drevet litt lydighet. Går det femte kurset nå selv om det svinger litt.

Trener spor fordi han syntes det er gøy. Ikke noe organisert eller noe :razz: bare sammen med andre med hund og en veldig flink figurant.
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Anne » Tir Jun 08, 2004 10:38 pm

Vi og har trent litt på spor, men bare for gøy :smile:
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Jorunn » Tir Jun 08, 2004 10:51 pm

Hei,
har helt glemt å presentere oss vi... Jeg heter Randi
Hei Randi, så hyggelig at du har meldt deg inn her :razz:
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Anne » Ons Jun 09, 2004 11:04 am

:oops: :oops: :oops:
Velkommen til deg også selfølgelig :skål:
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Hege » Ons Jun 09, 2004 1:33 pm

har hørt en gang at RR i utgangspunktet skulle ha samme kroppsfasong som en dalmantiner, bare større. vet ikke om det stemmer...



Jupp ;-)

Foresten enig med deg. RR er ikke mynder og bør heller ikke bli det.

Har tatt opp diskusjonen her før tror jeg.... I standaren står det bl.a. langt neseparti eller noe sånt. Men hva er langt? Lengre enn langt og avles langt langt... Hvis man over 15 år avler på de med langt skaft og lange ben eller lang rygg, fordi det står "langt lengre og langt" i standaren vil det kanskje bli i overkant etter hvert. ;-)
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Gershwin » Tir Jun 15, 2004 8:28 am

Ida.
Hvis du vil legge inn bilde så kobler du kameraet med USBledingen/porten fra kameraet og inn i Pc bak, deretter(hvis du har XP) så kommer det automatisk opp en veiviser som ber deg klikke for å lagre bildene. Så laster du opp bildene du vil ha og lagrer dem i en folder. Deretter gir du dem navn og kan legge et bilde inn her.
Hei alle sammen forresten.
Jeg heter Henriette er 29 år og bor i Oslo. Jeg får min etterlengtede RR om bare 15 dager. Han skal hete Gershwin etter George som er verdens kanskje medst kjente jazzkomponist. Ventetiden har vært veldig lang.Nå har jeg fått valp fra Norges eldste og kanskje beste kennel. Det er uvirkelig. Gleder meg til å bli kjent med andre RR-eiere i Oslo-området. Jeg har lang erfaring med hund og skal benytte den til avl om den blir fin. Får velge først, skal velge på fredag. Dette er ulidelig spennnende.
Spør meg gjerne om PC-problemer, jeg har litt peiling iallfall.
Hilsen Henriette og Gershwin
Gershwin
 
Innlegg: 7
Registrert: Man Jun 14, 2004 1:34 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Irene » Tir Jun 15, 2004 9:58 am

Gershwin skrev:Ida.
Nå har jeg fått valp fra Norges eldste og kanskje beste kennel.

Hvem er det??
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Kennel

Innlegg Gershwin » Ons Jun 16, 2004 1:08 pm

Kennel Exgate
Hilsen Henriette og Gershwin
Gershwin
 
Innlegg: 7
Registrert: Man Jun 14, 2004 1:34 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Chryssi » Ons Jun 16, 2004 4:52 pm

nja.. av det jeg har fått med meg er det vel stephanie bringslid med kennel maridadi utenfor molde som importerte den første ridgebacken til norge og startet oppdrett... ?
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Ida » Tor Jun 17, 2004 3:23 pm

Hei hei Henriette! Takk for tipset skal se hva jeg får til... Lykke til med valp, det blir sikkert kjempe gøy :razz:
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron