NY!

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

NY!

Innlegg Ida » Fre Jun 04, 2004 1:51 pm

Hei! Jeg heter Ida og har akkurat oppdaget dette forumet. Har skrevet noen innlegg allerede, men tenkte jeg skulle presentere meg. Har en RR-hann på 2 år. Veldig grei gutt :razz:

Har lyst til å snakke med andre RR eiere og andre som er interessert. Det er tross alt en veldig spesiell hund, som det nesten ikke nytter å diskutere med hvem som helst. Det er i alle fall min erfaring. Dette er min første RR og jeg håper på mange råd og historier fra dere [-o<
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Chryssi » Fre Jun 04, 2004 2:02 pm

hei og velkommen hit :mrgreen:

håper du vil trives her ;-) kan jeg spørre hva "gullet" ditt heter?
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Jorunn » Fre Jun 04, 2004 2:13 pm

Hei Ida og velkommen til oss :D

Har du bilde av godgutten din?
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Ida » Fre Jun 04, 2004 2:39 pm

Takk, takk.. gullet heter Victor! Har bilde, men vet ikke hvordan jeg legger det inn. Har det på digitalkamera.. Noen råd? ser mange av dere har det!
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Anne » Fre Jun 04, 2004 3:17 pm

Hei på dere :D
Koselig med nye folk og hunder ;-)

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med bilde. Husker knapt hvordan jeg gjorde det :oops: Men du får nok snart hjelp skal du se ;-) Lykke til!!
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Ida » Fre Jun 04, 2004 3:45 pm

Takk, takk! Så fin han ( det er en hann?) din er da? skikkelig maskulint hode! Hvor gammel?
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Ida » Fre Jun 04, 2004 3:58 pm

Har et spørsmål jeg ikke vet helt hvor passer hen, så jeg tar det her: når jeg har siden oppe kommer nye innlegg inn da? I stad stod siden opppe og ingen nye innlegg kom, jeg gikk ut av siden og inn igjen og da kom det et innlegg. Hmmm :-k

Eller kommer innlegg fortløpende selv om siden er oppe?
Håper noen kan svare :roll:
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Jorunn » Fre Jun 04, 2004 6:42 pm

Når du skal legge inn bilde så må du ha det lagret på din pc, og en bra størrelse kan være f.eks 600 pixler i bredde. Så må du overføre dette bilde via FTP.

1. Når du skal legge inn bildet her, så klikker du på menyknappen over her som heter "Img"...det vil se slik ut [img]

2. Så skriver du inn adressen dette er et eks: http://omorede.com/ + navnet på bildet og formatet jpg...f.eks: viktor.jpg

3. Så klikker du på "Img"knappen en siste gang, da ser det slik ut [/img]

4. Se på "forhåndsvisning" før du sender inn innlegget, slik at du er sikker på at alt er ok.

Hvis du ikke har noe peil på dette kan du sikkert sende bilde til Hege som er forum-admin og høre om hun kan sette inn bildet for deg ;-)

Når du er inne på forumet så vil du ikke se nye innlegg før du går inn på nytt eller klikker på Vis/oppdater på windows verktøylinje helt øverst på siden.
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Ida » Fre Jun 04, 2004 6:56 pm

Kjempe flott! Nå forstår jeg hvordan jeg ser nye innlegg... Jeg skjønte ikke no, når jeg ikke fikk se innlegg i stad, skjønner du. Tusen takk!

Skal prøve litt med bilde etterpå, jeg. Er ikke no særlig lur når det gjelder pc
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg zam » Lør Jun 05, 2004 12:41 pm

Hei,
har helt glemt å presentere oss vi... Jeg heter Randi (25 år) og er en fersk RReier. Har en Ridgeback på ett år som heter Zambezi. Hun er den mest spesielle hunden jeg har kjent, og ingen kan slå henne i antall ulike ansiktsuttrykk... Gleder meg i hvertfall til i morgen, da skal vi ha fylkets første RR treff hos oss!

Hilsen spent RReier.
(Med kallenavn Zam)
zam
 
Innlegg: 5
Registrert: Tir Mai 11, 2004 12:45 pm
Bosted: Kristiansund

Innlegg Ida » Lør Jun 05, 2004 12:44 pm

Hei! Jeg har også akkurat oppdaget forumet... Er også fersk RR-eier.. Mange morsomme erfaringer etter nesten et år som RR-eier? Det har jeg etter nesten to år i alle fall...! Merkelige hunder :roll:

Gått noen kurs eller trent noe spesielt? Blir gøy med RR treff, da! Skal du stille eller er du bare for å se på?
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Anne » Lør Jun 05, 2004 2:00 pm

Ja, det er en hann hund. Han er 1 år gammel, så jeg er fersk hundeeier jeg og :D Flere bilder på http://www.masithela.com/html/j-litter.html ;-)
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Ida » Lør Jun 05, 2004 5:59 pm

Han var kjempe fin! Og bare ett år gammel... Er han så stor som han ser ut som? Jeg traff en RR i dag, faktisk. den veide bort imot 50 kg. Den var stor!!!! på en plakat jeg så her om dagen stod det at idealvekten på RR-hanner er 32-39 kg. Aldri sett en RR-hann på 32 kg. Noen andre?
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Anne » Lør Jun 05, 2004 6:06 pm

Aro veier 45-47 kg, han har alltid vært godt bygd. (Men han har aldri vært tykk). :smile: Jeg har heller aldri sett en rr på 32 kg, da jeg leste det i hundeboken trodde jeg det var skrivefeil :roll: Sist vi målte han var han 70 cm høy.
Hvor kommer Victor fra?
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Ida » Lør Jun 05, 2004 6:16 pm

Victor veier ca 42 kg. han er fra kennel Garry. Vet ikke om du har hørt om den. Ikke no stor kennel, en tispe bare.

driver dere med noe spesielt? trening, utstilling eller no?
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Neste

Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron