Nå blir vi RR-eiere...... Jippi

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Nå blir vi RR-eiere...... Jippi

Innlegg Verind » Man Jul 23, 2007 8:29 pm

:D Vi henter han rundt 20.august.... vi er kjempespente :D Klarer nesten ikke å vente.... la tiden gå fort [-o<
Verind
 
Innlegg: 84
Registrert: Ons Jul 04, 2007 3:52 pm

Innlegg Life » Tir Jul 24, 2007 4:26 pm

Så spennende da :mrgreen: ikke lenge til 20 august !!!
Hvor henter dere fra da ?

Liv
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Verind » Tir Jul 24, 2007 5:00 pm

Life skrev:Så spennende da :mrgreen: ikke lenge til 20 august !!!
Hvor henter dere fra da ?

Liv


Hei hei..
Vi henter han på Leknes. Hos Kennel Jambo Jema. Mor er Stardust Arja og far er Madahiro's
Heir To The Throne (Samuel)... Nå skal vi finne navn til han... Noe på C.. men det er vanskelig når vi ikke har møtt valpen ennå, og sett personligheten hans.... :-?
Verind
 
Innlegg: 84
Registrert: Ons Jul 04, 2007 3:52 pm

Innlegg MariaHelene » Tir Jul 24, 2007 8:37 pm

Så arti, Gratulerer så mye :D sjønner godt att dere er spente og att dere gleder dere:) det er kjempegøy!!!

Hvor bor dere? Regner med dere bor i Nord norge siden dere skal hente på leknes??

Hilsen nysjerrigper :P
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg Verind » Tir Jul 24, 2007 10:33 pm

MariaHelene skrev:Så arti, Gratulerer så mye :D sjønner godt att dere er spente og att dere gleder dere:) det er kjempegøy!!!

Hvor bor dere? Regner med dere bor i Nord norge siden dere skal hente på leknes??

Hilsen nysjerrigper :P


Takktakk :D
Joda vi bor langt nord, Honningsvåg... lengere nord enn det kommer man vel ikke i dette landet, hehe :D
Verind
 
Innlegg: 84
Registrert: Ons Jul 04, 2007 3:52 pm

Innlegg lbend-d » Ons Jul 25, 2007 8:20 am

Gratulerer så masse ;-) Har vært inne på hjemmesiden til Jambo Jema, og smugtitta på hvalpene. De er helt nydelig. Og siden Arja er tante til vår Zera, så vil jo de være søskenbarn :razz:
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Verind » Ons Jul 25, 2007 4:00 pm

lbend-d skrev:Gratulerer så masse ;-) Har vært inne på hjemmesiden til Jambo Jema, og smugtitta på hvalpene. De er helt nydelig. Og siden Arja er tante til vår Zera, så vil jo de være søskenbarn :razz:


Så gøy :D Slektninger..... kanskje vi møtes på utstilling en gang.. :smile:
Verind
 
Innlegg: 84
Registrert: Ons Jul 04, 2007 3:52 pm

Innlegg Life » Søn Jul 29, 2007 3:04 pm

Regnet nesten med at dere var en de heldige som skulle hente hos Kennel Jambo Jema :mrgreen: :mrgreen:

Jeg traff Målfrid og Bjarne, og deres supersøte Arja når de var i Trondheim for å parre med Samuel :D Samuel er en av de hærligste RR-guttene jeg vet om. Jeg har kjent han siden han kom til verden, og treffer han så og si hver uke.

Så dere må ta godt vare på det lille Arja-Samuel barnet :D Jeg gleder meg til å følge hele Jambo Jema-gjengen framover :razz:

Hilsen Liv og jentene ;-)
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Verind » Man Jul 30, 2007 1:49 pm

Life skrev:Regnet nesten med at dere var en de heldige som skulle hente hos Kennel Jambo Jema :mrgreen: :mrgreen:

Jeg traff Målfrid og Bjarne, og deres supersøte Arja når de var i Trondheim for å parre med Samuel :D Samuel er en av de hærligste RR-guttene jeg vet om. Jeg har kjent han siden han kom til verden, og treffer han så og si hver uke.

Så dere må ta godt vare på det lille Arja-Samuel barnet :D Jeg gleder meg til å følge hele Jambo Jema-gjengen framover :razz:

Hilsen Liv og jentene ;-)


Tusen takk :D
Vi blir å oppdatere her på siden, og hvis jeg er heldig så får jeg en kompis av meg til å lage hjemmeside til valpen.... :D :D
Verind
 
Innlegg: 84
Registrert: Ons Jul 04, 2007 3:52 pm

Innlegg Synne » Ons Aug 01, 2007 8:59 pm

Lykke til med valp!
Bare kom på et par navn på C i farta (du sier "han" - regner med at det da er en hann-valp):
Chaka - Etter han som regnes som den største av alle Zulu-høvdinger/krigere. Han levde på slutten av 1700-tallet/begynnelsen av 1800-tallet. Bygget opp en stor zulu-stamme, og ledet dem i krig mot de sør-afrikanske myndighetene.
Cecil (Ces) - Etter Cecil Rhodes - engelskfødt sør-afrikansk businessmann (grunnla bl.a et av verdens ledende diamantselskaper) som "koloniserte" og grunnla landet som ble oppkalt etter ham: Rhodesia.

Dette er navn som jeg ville ha tatt med i betraktning dersom jeg noen gang skulle hatt en hann-RR med navn på C..., men så synes jo jeg det er litt artig med hundenavn som har en viss tilknyttelse til rasens opprinnelsesland, og gjerne med historisk bakgrunn...

Kos dere med valpen!
Synne
 
Innlegg: 32
Registrert: Tor Okt 27, 2005 8:14 pm
Bosted: Hedmark

Innlegg Joa » Ons Aug 01, 2007 9:43 pm

Hm, bare en tanke ang det å kalle opp hunden etter Cecil Rhodes...Han blir av svært mange oppfattet å ha vært både rasistisk, grisk og en stor tilhenger av kolionalismen. I et sitat fra Wikipedia (riktignok helt sikkert ikke det mest historisk korrekte oppslagsverket) : "Rhodes wanted to expand the British Empire because he believed that the Anglo-Saxon race was destined to greatness. In his last will and testament, Rhodes said of the British, "I contend that we are the finest race in the world and that the more of the world we inhabit the better it is for the human race." He wanted to make the British Empire a superpower in which all of the white countries in the empire, including Canada, Australia, New Zealand, and Cape Colony, would be represented in the British Parliament." og videre "Rhodes is considered by historians to have been an extreme imperialist and racist". (http://en.wikipedia.org/wiki/Cecil_rhodes)

Kanskje noe å ha i bakhodet iallefall!

Lykke til med deres etterlengtede valp (gled dere!! Unødvendig å påpeke vil jeg tro :razz: ), og lykke til med navne-valget :D
Elisabeth
Joa
 
Innlegg: 65
Registrert: Tir Sep 12, 2006 9:57 am
Bosted: Møhlenpris, Bergen

Innlegg Annette » Ons Aug 01, 2007 9:48 pm

Cornelius etter Cornelius van Rooyen, som samlet og oppdrettet noen av de hundene som var stammødre og -fedre til rasen :D .
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg lbend-d » Ons Aug 01, 2007 10:04 pm

Synes chaka er et flott navn... Bestefaren til hvalpen heter SHAKA :D eller egentlig Ozubis Royal Gala men kalles SHAKA til vanlig. Har hatt gleden av å treffe han og det er en staselig kar ;-)
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg anjarubatscher » Tor Aug 02, 2007 4:58 pm

Og Shaka med "s" er vel strengt tatt det Zulu kongen het også :razz:
Helt enig at det er gøy med navn som har en connection til opprinnelseslandet! Shasa betyr forøvrig "Good water" på Khoisan folkets språk(som holdt den semi-domestiserte"ur-rr'en"). Var helt hektet på Wilbur Smith sin familie saga om en Sør-Afrikansk familie, og fant navnet der :mrgreen:
Anja, Shasa & Khan
anjarubatscher
 
Innlegg: 155
Registrert: Tir Mai 30, 2006 8:22 pm
Bosted: Bergen

Innlegg Annette » Tor Aug 02, 2007 5:24 pm

Det er faktisk registrerte RR'er som heter Chaka (med C) helt tilbake til 1925 (sønn av en av rasens forfedre - og vel den registrerte RR'en som ble født tidligst; Eskdale Dingo)
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Neste

Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron