jeg og min samboer planlegger å bli rr-eier

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

jeg og min samboer planlegger å bli rr-eier

Innlegg aschjenken » Søn Jul 22, 2007 8:55 pm

har nettop mistet min kjære gode gamle grand danois, og nå vurderer vi en ny hund, en rr. kansje? har lest en del om dem og sett på utallige bilder flere ganger. men det er en del som må på plass før vi kan skaffe oss en på ordentlig. litt usikker på om det skal være en liten valp eller en ung en. vi bor i blokk i loddefjord i bergen og kan ikke ha den med på jobb. men utover det vil vi gjerne prøve spor og kansje agility og freestyle.har ikke erfaring på noen av delene, men vi har gunstige arbeidstider og jobber ikke langt unna der vi bor. har også en hytte på landet der den kommende hund kan løpe fritt i tereng så mye den har lyst uten å forstyrre andre.det er sau en kilometer unna, men kansje et sauekurs vil hindre d i å bli noe problem.uansett, dere ser nok oss helt sikkert på neste fellestur til høsten i bergen. gleder oss til å bli kjent med flere som har rr og bruke masse tid på planlegging. men en ting hvor lang ventetid er det egentlig på å få en rr.?
jente på 28 år, nettop mistet min kjære grand danois og ser nå etter en litt mindre hund ettersom vi bor i blokk.
aschjenken
 
Innlegg: 3
Registrert: Tor Jul 19, 2007 9:46 pm
Bosted: loddefjord-bergen

Innlegg Annette » Søn Jul 22, 2007 9:17 pm

Jeg tror en del oppdrettere har sittet igjen med en valp eller tre når kullet er 8 uker i det siste, men ventetida er jo helt avhengig av hva du ønsker deg (hannhund/tispe, korrekt/med utstillingsfeil etc), hva som faktisk blir født og om du på forhånd har sett deg ut spesielle hunder eller oppdrettere.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg aschjenken » Søn Jul 22, 2007 9:56 pm

hm, hvet ihvertfall at det skal være en hanhund. ,men er usikker på om det skal være en liten valp eller en litt "eldre valp" men får bare ta tiden til hjelp. gleder meg uansett til når den tid kommer.
jente på 28 år, nettop mistet min kjære grand danois og ser nå etter en litt mindre hund ettersom vi bor i blokk.
aschjenken
 
Innlegg: 3
Registrert: Tor Jul 19, 2007 9:46 pm
Bosted: loddefjord-bergen

Innlegg aschjenken » Ons Jul 25, 2007 7:00 am

hva ligger prisene på en ridgeback? eks en hannhund uten feil.
anne.
jente på 28 år, nettop mistet min kjære grand danois og ser nå etter en litt mindre hund ettersom vi bor i blokk.
aschjenken
 
Innlegg: 3
Registrert: Tor Jul 19, 2007 9:46 pm
Bosted: loddefjord-bergen

Innlegg Annette » Ons Jul 25, 2007 7:47 am

aschjenken skrev:hva ligger prisene på en ridgeback? eks en hannhund uten feil.
anne.


Rundt 12.000,-
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal


Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron