Kenda vil også si hei :)

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Innlegg Joa » Tir Apr 24, 2007 7:51 pm

:oops: eh ja, med "her" mente jeg selvsagt Her: http://www.freewebs.com/adjin/photo.htm
Elisabeth
Joa
 
Innlegg: 65
Registrert: Tir Sep 12, 2006 9:57 am
Bosted: Møhlenpris, Bergen

Innlegg Irene » Tir Apr 24, 2007 9:10 pm

Men Joa: jeg hadde prøvd en liten tur på RR treff jeg! La valpen få hilse på "greie" voksne - vær litt selektiv, og ta bort valpen om du føler deg "usikker" på den andre hunden - uten liksom å la valpen din skjønne det.. Ikke til forkleinelse til dere andre med voksne hunder der altså!! Jeg kjenner ikke hundene deres.. ;-) men noen voksne er "greiere" med valper enn andre, ikke sant?
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Zinda » Ons Apr 25, 2007 7:26 am

Irene skrev:Men Joa: jeg hadde prøvd en liten tur på RR treff jeg! La valpen få hilse på "greie" voksne - vær litt selektiv, og ta bort valpen om du føler deg "usikker" på den andre hunden - uten liksom å la valpen din skjønne det.. Ikke til forkleinelse til dere andre med voksne hunder der altså!! Jeg kjenner ikke hundene deres.. ;-) men noen voksne er "greiere" med valper enn andre, ikke sant?
:cool: Zinda er ikke spesielt hyggelig eller interessert i valper. Først når de er 6-7 mnd. er de ok for henne..
Men bare ta det rolig, en stresset eier gjør ikke saken bedre. "Det vil helst gå bra" og så lenge folk ikke bryr seg så finner hundene ut av det på egen hånd (eh, egen labb #-o )
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Irene » Ons Apr 25, 2007 8:42 am

Zinda skrev:Zinda er ikke spesielt hyggelig eller interessert i valper. Først når de er 6-7 mnd. er de ok for henne..

Marula er heller ikke spes "hyggelig" mot valper - selv sine egne er hun streng med..Men hun gjør de ikke noe, hun brummer og viser klart "ligg unna" "ikke ypp deg, jeg er eldst". Noen hunder kan jo rett og slett være ufine med valpene (møter jo noen sånne). Men som Berit sier: "det vil helst gå bra ;-) "
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Joa » Ons Apr 25, 2007 12:45 pm

Høres veldig fornuftig ut ja - håper det går bra i praksis også, ting har en tendens til å skje mye raskere i virkeligheten enn under "perfekt planlegging" ;-) Men det blir nok veldig spennende for henne! Fra tiden hos oppdretter er hun alt vandt med to ridgebacker som ikke var spesielt glad i alle de hersens valpene, og knurret "fint" om de kunne dra seg vekk. Det syntes Kenda bare var morsomt, lille rakkerungen :razz:
Elisabeth
Joa
 
Innlegg: 65
Registrert: Tir Sep 12, 2006 9:57 am
Bosted: Møhlenpris, Bergen

Innlegg Annette » Ons Apr 25, 2007 12:51 pm

Hehe! Det minner meg om de første ukene våre hvor Zeta fortvila knurra, brumma, flekka tenner, "glefsa ut i lufta" og gjorde alt hun kunne for å skremme vekk det lille trollet som sto og hoppa rett opp og ned og bjeffa villt til henne og hadde det SÅ GØY!!!!

Det var imidlertid ikke ham som trengte mest beskyttelse.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Forrige

Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron