Hejsa fra Danmark

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Hejsa fra Danmark

Innlegg Jo-Ann » Tir Feb 13, 2007 12:13 am

Hejsa
Ja, så fandt jeg sørme også vejen herind :cool: Må jo hellere lige præsentere mig selv.

Jeg hedder Jo-Ann. Bor i Danmark sammen med mine 4 RR's. Jeg har opdrættet RR's i nogle år under kennel navnet Kuzonga's. Min største interesse er at træne med mine hunde, og det stort set ALT. Vi træner først og fremmest lydighed men også spor og agility. Her en præsentation af mine hunde.

Issa, min "gamle" tæve på godt 8 år. Hun er mor til alle mine "hjemmeboende" hunde (er noget med jeg glemmer at sælge en hvalp hver gang? ;-) ) Issa er nok grunden til min store interesse i lydigheds træning og prøver. Issa har bestået LP1 og LP2---vi har forsøgt med LP3, men blev så "afbrudt" af nogle hvalpe. Hun har også bestået både Færdselsprøven og udholdenhedsprøven. Ved ikke om de prøver findes i Norge, hvis ikke og nogle er interesseret, så bare spørg, og jeg skal fortælle :mrgreen: Issa er også en fantastisk spor hund (når hun gider) og hun elsker agility, men vi nåede aldrig til nogle stævner.

Auri på 5 år, som er søn af Issa, fra hendes første kuld. Auri synes først og fremmest schweiss spor (vildt spor) er sjovt, men også agility. Han synes lydighed er lidt for "langsomt og kedeligt". Vi har også førhen trænet en del eftersøgning og rundering...men er jo lige med at få tid til det hele. Auri har også bestået udholdenhedsprøven, og bestod som den første ridgeback nogensinde brugsprøve ved Rottweiler klubben. Idag er der 2.

Sjalle, tæve på 3 år. Hun er fra Issa's 2. kuld. Sjalle var egentlig solgt til en god veninde. Hun købte først og fremmest Sjalle for at træne Schweiss med hende. Hun havde i forvejen 2 labrador som havde opnået ALT inden for schweiss. Da min veninde købte Sjalle var hun stort set rask. Havde netop fået en lungetransplantation. Sjalle var dog ikke meget mere end 8-9 måneder da min veninde igen blev syg, og hun døde i sommeren 2006. På det tidspunkt havde jeg haft Sjalle meget her hos mig, men overtog hende først endelig d. 1. januar 2006. Min venindes største ønske var at nå at se Sjalle's hvalpe. Derfor fik Sjalle sit første kuld i 2006, kun lige 2,5 år gammel. Min veninde døde med visheden om at Sjalle var drægtig, men nåede aldrig at se hvalpene. Hun døde få uger før hvalpene blev født. Sjalle synes lydighed er sjovt, og hun er utrolig dejlig at træne med. Hun er på mange måder den "roligste" af mine hunde. Sjalle har bestået hvad der svaret til anlægsklassen i vildtspor. Ugen efter hendes hvalpe var rejst hjemme fra meldte jeg hende til en LP1 - som hun bestod =D> Sjalle har også bestået udholdenhedsprøven.

Cike, tæve på 1,5 år. Hun er den totale modsætning af Sjalle. Hun er nok den mest aktive RR jeg nogensinde har haft...eller også kan jeg bare ikke huske hendes mor var helt så "slem". Vi træner lydighed, og som noget ret nyt (da hun jo ikke er så gammel) også agility. Jeg tror at hvis Cike skulle bestemme, så trænede vi udelukkende agility, for synes hun er det sjoveste der findes. Nu har jeg så også lidt og skulle have sagt, så vi træner også lydighed, og lidt spor. Planen er at Cike skal bestå LP1 i løbet af sommeren. Cike har også bestået udholdenhedsprøven ligesom alle mine øvrige hunde.

Udover de 4 hunde er jeg ejer af endnu to hunde, som dog ikke bor hos mig:

Sigurd, min gamle hanhund på knap 10 år. Sigurd bor ved min eks kæreste. Sigurd syntes ikke lydighed var særlig interessant....han synes spor er vældig spændende...men går det så absolut i hans tempo. Som en spor lægger engang sagde: "dejligt tempo, vi kan lige nå en kop kaffe i knækkene ;-) Sigurd gør alting i sit temop og har altid gjort. Hans ynglingsbeskæftigelse er at spise kødben og ligge på sofaen :cool:

Cheyenne, som er datter af Sjalle. Da mit hus nu engang har en vis størrelse, og jeg også gerne vil have tid til at nå at træne med alle mine hunde, syntes jeg ikke det var muligt at beholde endnu en hund. Jeg kunne dog ikke stå for fristelsen til at beholde en af Sjalle's herlige hvalpe, og Cheyenne bor derfor som udstationerings tæve hos en familie som har en ældre RR tæve også. Cheyenne træner lydighed, og vil med tiden også skulle udstilles...samt jeg skal have startet hende op på spor træning. Når ja, det med udstillinger, det gør vi da også lidt...både fordi jeg jo selv synes mine hunde er kønne, men også for at komme rundt og se på andre hunde (særligt hanner, er ALTID på udkig efter dejlige hanhunde :D ) Når ja og så for at følge hvalpene, og hygge. Jeg har faktisk været på udstilling i Norge i år, for første gang...ja og kommer igen til specialen til sommer :mrgreen:

Det var "lidt" om mig og mine hunde. Hvis I ikke allerede skulle have opdaget det nu, så vil I med sikkerhed gøre det med tiden...jeg er enormt dårlig til at skrive korte indlæg :oops: :roll:

Med venlig hilsen

Jo-Ann

Kennel Kuzonga's - www.rhodesian-ridgeback.dk
Kuzonga's Aurelijus - www.aurelijus.dk
Jo-Ann
 
Innlegg: 19
Registrert: Man Feb 12, 2007 10:18 pm
Bosted: Danmark

Innlegg Annette » Tir Feb 13, 2007 6:37 am

Hei, og velkommen!!
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg lbend-d » Tir Feb 13, 2007 8:59 am

Trivelig å lese om deg og dine hunder :D Velkommen hit. :pote: :pote: :pote: :valp:
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Gunn Tove » Tir Feb 13, 2007 9:30 am

Se der ja! Flink jente! =D> Du fikk logget deg på, og det ble en riktig bra presentasjon (under tvang ?? :mrgreen: ) det! VELKOMMEN SKAL DU VÆRE!
Vi vil gjerne ha så mange innlegg som mulig, og veldig spennende å høre om RR-livet i Danmark!
Sukk 4 RR ja! Kan du ikke heller skrive om hvor mye jobb det er! :twisted: Så vi slipper å få gale tanker i hodet her! :D
Kjempespennende å høre om folk som jobber mye med RR´ene sine!
Gunn Tove
 
Innlegg: 206
Registrert: Tir Jun 22, 2004 10:48 am
Bosted: Arendal

Innlegg Irene » Tir Feb 13, 2007 11:00 am

Hei Jo-Ann!
Velkommen - du har vakre hunder!Også har jeg også møtt Cheriff - også han et flott eksemplar.
Flott med flere her inne - noen av oss gamle travere (les: meg) blir nesten litt flaue av stadige innlegg..
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Kamilla » Tir Feb 13, 2007 5:01 pm

Hei hei - det var lurt at jeg introduserte deg og Gunn Tove på MSN skjønner jeg (jeg er jo slik en datanerd :mrgreen: )!

Det Jo-Ann har "glemt" å fortelle er at hun har vært så englesnill å ha min lille, tyske supergutt Gelo hos seg i nesten fire måneder mens vi ventet på at hans rabiesvaksine skulle godkjennes! Ikke bare har hun hatt han hos seg, men de har gått på valpekurs, deltatt på to valpeshow, hun hadde han med seg på nyttårsaften så han ikke skulle bli redd for rakettene og hun har tatt seg av ham som om han skulle vært hennes egen! For så å komme hit med ham og levere han fra seg - noe som IKKE kan ha vært enkelt (han er jo tross alt verdens fineste lille gutt!!) =D> [-o<

Gelo er til informasjon sønn av hennes hanne Auri så slektskapet er i orden.

Hun har faktisk også betalt fôret hans, veterinærregningene og alle andre kostnader (eller kommer det snart en regning til meg? ;-) )


Dette er Gelo:


Bilde
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg Anne » Tir Feb 13, 2007 6:36 pm

Velkommen :D
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Anja » Ons Feb 14, 2007 8:20 am

Heisann og velkommen :D
www.timo-rr.net ....som snart er nedlagt og ny side vil bli samme med bestekompis Tito på
http://www.freewebs.com/titogutt/
Anja
 
Innlegg: 254
Registrert: Søn Mar 26, 2006 12:17 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Zinda » Ons Feb 14, 2007 1:06 pm

=D> Bra! Velkommen hit!
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Takker :-)

Innlegg Jo-Ann » Ons Feb 14, 2007 10:58 pm

Takker så meget for den hjertelige velkomst :-)
Når ja, glemte lige en "lille" detalje med Kamilla's Gelo. Han er såååå skøn, og nej, det var ikke specielt nemt at aflevere ham, men jeg er meget meget meget lykkelig for Kamilla har hjemmeside så jeg kan følge ham lidt der.

Gunn Tove, det var da ikke "tvang" med den præsentation....du "vejledte" mig vel bare =P~

Mvh
Jo-Ann

Kennel Kuzonga's - www.rhodesian-ridgeback.dk
Jo-Ann
 
Innlegg: 19
Registrert: Man Feb 12, 2007 10:18 pm
Bosted: Danmark


Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron